Cum pregăteşte CNAIR eliminarea celor 140 de „puncte negre” de pe şosele
Datele CNAIR arată că pe drumurile naţionale din România există 140 de puncte cu risc ridicat de accidente, cele mai multe fiind identificate pe DN1, DN2, DN6 şi DN7.
Pentru eliminarea „punctelor negre” din trafic, instituţia derulează un proiect finanţat din fonduri europene prin POIM 2014 – 2020, „Implementare măsuri specifice de creştere a gradului de siguranţă rutieră (eliminarea punctelor periculoase) prin semnalizare orizontală şi verticală, reamenajări de intersecţii, iluminat cu led, etc – Asistenţa Tehnică”.
Concret, pentru eliminarea celor 140 de „puncte negre”, CNAIR va organiza licitaţii pentru selectarea companiilor care vor acorda asistenţă tehnică proiectului, prin identificarea soluţiilor tehnice şi a valorilor financiare necesare pentru implementarea acestora
Procedura de achizitie se va realiza în temeiul unui contract cu o durată totală de 12 luni care, pe lângă fondurile europene, va beneficia şi de alocări provenite de la bugetul de stat şi din venituri proprii ale CNAIR.
Reprezentanţii instituţiei arată că, în pofida „unor tendinţe pozitive, siguranţa rutieră este incă o mare provocare, România având printre cele mai mari rate de accidente rutiere soldate cu victime”.
În aceste condiţii, implementarea proiectului va conduce la:
- reducerea numărului de accidente rutiere;
- menţinerea unei fluente ridicate a traficului;
- introducerea de noi elemente de siguranţă;
- modernizarea infrastructurii rutiere astfel încât sa corespundă nevoilor de mobilitate şsi nevoilor de dezvoltare economică, prin creşterea capacităţii de transport, fără scăderea gradului de siguranţă rutieră;
- îndeplinirea obiectivului impus de Uniunea Europeană de reducere a numărului victimelor din accidentele rutiere.
Potrivit Caietului de sarcini, compania selectată în urma licitaţiilor va prezenta două soluţii tehnice pentru fiecare punct cu grad ridicat de risc rutier:
Soluţia A va cuprinde măsuri tehnice cu randament crescut în reducerea numărului de accidente rutiere, fără a fi necesare lucrări suplimentare de expropieri:
- Modificare semnalizare rutieră orizontală şi verticală;
- Implementare solutii inovative privind parapetele – tipuri noi de parapete rutier;
- Măsuri cu costuri reduse (semnalizare verticală şi mijloace de semnalizare, semnalizare orizontală şi butoni reflectorizanti, parapete metalic, parapete beton, parapete pietonal, sensuri giratorii, iluminat);
Soluţia B va cuprinde măsuri tehnice cu randament crescut în reducerea numărului de accidente rutiere, inclusiv cu lucrări suplimentare de expropieri:
- Reamenajare intersecţii
- Reamenajare drum naţional în drum 2+1;
- Implementare soluţii ITS;
- Modificare semnalizare rutieră orizontală şi verticală;
- Implementare solutii inovative privind parapetele – tipuri noi de parapete rutier;
- Implementare solutii inovative privind suprafata carosabilă;
- Semnalizare verticală şi mijloace de semnalizare, semnalizare orizontală şi butoni refiectorizanti, parapete metalic, parapete beton, parapete pietonal, sensuri giratorii, iluminat.
Criteriul de atribuire a contractului va fi cel mai bune raport calitate-preţ.
CITEŞTE ŞI:
Măsuri pentru creşterea siguranţei rutiere. Atenuatori de impact pe DN 7