Cum se va schimba legislaţia pentru creşterea siguranţei rutiere
Totodată, CISR a stabilit că urmează să fie elaborat şi înaintat Guvernului un set de măsuri legislative şi organizatorice pentru implementarea sistemelor automate de măsurare a vitezei şi abaterilor în trafic la nivel naţional.
Membrii CISR au fost de acord şi cu promovarea unui sistem de informare a conducătorilor auto pentru măsurarea distanţei de siguranţă între vehicule pentru evitarea accidentelor de tip faţă/spate, în special pe reţeaua de autostrăzi şi drumuri expres.
În acest sens, reprezentanţii Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor şi cei ai Ministerului Afacerilor Interne vor face demersurile necesare pentru introducerea rapidă a semnalizării rutiere verticale şi orizontale, conform standardelor în vigoare.
„Ne aflăm într-un punct critic, în care costurile economice şi sociale ale pierderilor din accidentele rutiere se ridică în România la aproximativ 2% din PIB. Este enorm. Dar ce este şi mai grav este faptul că suntem pe primul loc în topul ţărilor europene cu risc rutier crescut, înregistrându-se 98 de morţi la milionul de locuitori în condiţiile în care media europeană este de 49 de morţi. Astăzi avem şi un reper clar fixat la nivelul Uniunii Europene: acela de a reduce cu 50% consecinţele accidentelor rutiere, până în 2030. Guvernul se implică asumându-şi, prin CISR, rolul de coordonator al programelor şi acţiunilor ce privesc siguranţa rutieră la nivel naţional. De aceea la nivelul Consiliului există tot sprijinul şi toate mecanismele care sunt necesare pentru implementarea Strategie Naţionale de Siguranţă Rutieră care să determine ca rezultat direct atingerea obiectivului asumat la nivelul UE”, a declarat ministrul Lucian Bode.
Pe agenda reuniunii la care au participat, în calitate de membri ai CISR, reprezentanţii administraţiei publice centrale, ai Poliţiei Rutiere, Primăriei Municipiului Bucureşti şi ai structurilor asociative din administraţia publică locală, s-au aflat subiecte precum:
– Aprobarea Raportului pentru perioada 2016-2019 cu privire la implementarea Strategiei Naţionale pentru Siguranţă rutieră 2016-2020;
– Programul Naţional de Acţiuni prioritare pentru implementarea Strategiei Naţionale pentru Siguranţă rutieră 2016-2020;
– Analiza de impact privind introducerea cursurilor de conducere defensivă ca element de creştere a siguranţei rutiere;
– Proiectul de implementare a sistemelor automate de măsurare a vitezei şi a abaterilor în trafic;
– Proiectul pilot pentru păstrarea distanţei în mers.
CITEŞTE ŞI:
RAR: Aproape 50% dintre vehiculele controlate în 2019 erau neconforme
Începe amenjarea trecerilor la nivel a drumurilor cu calea ferată
Sunt femeile şoferi mai prudenţi decât bărbaţii?