Cum funcționează sistemul SOS pe motociclete

Cum funcționează sistemul SOS pe motociclete

De la începutul anului viitor, motocicletele BMW vor putea fi echipate cu sistem de apelare rapidă a echipajelor de intervenții.

Acesta se numește ”Intelligent Emergency Call” și și-a arătat deja utilitatea pe automobilele produse de bavarezi.

Sistemul este simplu și eficient. Într-atât de eficient, încât, în 2011, când a fost pentru prima oară testat oficial, a dovedit că poate alerta echipajele mult mai prompt decât în cazul folosirii unui telefon mobil. Apelate cu sistemul dezvoltat de BMW, acestea au ajuns la locul accidentului cu 40-50% mai repede.

Bazându-se pe aceste rezultate și pe propriile calcule, Comisia Europeană a estimat că sistemul eCall poate salva până la 2500 de vieți și 26 de miliarde de euro anual. De aceea, începând cu 2018, sistemul va deveni obligatoriu în cazul mașinilor, echipându-le încă din varianta de bază.

Iată cum funcționează: în primul rând, trebuie să aveți un telefon conectat la rețea. Nu contează nici sistemul de operare, nici rețeaua. Sistemul eCall se va conecta la telefon, folosind softul cu care este echipat, și-i va utiliza cartela pentru a apela serviciile de urgență, transmițând, în același timp, și coordonatele. Astfel, se elimină timpul pierdut cu dispecerul, detaliile relative ale locației și bâjbâiala echipajelor de salvare. Sistemul poate apela fie automat numărul de urgență, fie manual, în cazul unei defecțiuni a motocicletei. Și da, va fi disponibil și pentru România, ca, de altfel, pentru orice țară europeană.

Există 3 scenarii posibile: accident grav, accident ușor și apelare manuală.

Sistemul este setat din fabrică să apeleze automat Call Center-ul în primul caz, activându-se și perechea microfon/difuzor, pentru a ține permanent legătura între motociclist și dispecer. El este suficient de inteligent pentru a nu apela dispeceratul atunci când motocicleta cade din repaus, la accidente minore sau la trecerea prin gropi, deci vă puteți baza pe el și-n România.

În al doilea caz, al unui accident ușor, mesajul automat este trimis inițial doar dispecerului BMW Call Center, fără a alerta automat și unitățile de salvare. Astfel, motociclistul are 25 de secunde să anuleze apelul către salvare, care va fi totuși efectuat după scurgerea timpului.

Un ultim scenariu este acela în care motociclistul asistă la producerea unui accident, caz în care poate declanșa manual sistemul, alertând Call Center-ul BMW. Se inițiază, astfel, o legătură telefonică în urma căreia se iau măsurile de rigoare. În acest ultim caz, sistemul poate fi apelat numai de pe loc, cu motorul pornit, evitându-se astfel erorile.

Sursa: autoexpert.ro

Adaugati comentariu