Momentul zero – Autoritățile trebuie să ia măsuri pentru siguranța traficului

siguranța traficului

„Autoritățile trebuie să ia măsuri pentru siguranța traficului”, este somația lansată de Organizația Internațională a Constructorilor de Automobile. Președintele FIA, Jean Todt, a fost invitatul special la conferința organizată de Automobile Club de France, care a avut loc la Paris. Todt a fost și Trimis Special al Secretarului General al ONU în probleme de siguranță rutieră.

Jean Todt s-a întâlnit, în capitala Franței, cu președintele OICA – Organizația Internațională a Constructorilor de Automobile, Christian Peugeot. OICA este organizația din care face parte și APIA (Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile), cu drepturi depline.

Industria auto globală demarează cursa contra timp pentru îmbunătățirea nivelului de siguranță rutieră la nivel mondial. OICA lansează un apel la autoritățile naționale, la nivel global, cerându-le să introduce cerințe minime de siguranță care să fie respectate de toate vehicuelel noi, pe piață în țările respective. Procedurile vor fi asistate, la cerere, de expertiza OICA, ce s-a angajat să convingă și să asiste statele interesate să implementeze în legislația națională aceste solicitări de siguranță.

Organizația fondată în 1919, OICA, trage un semnal de alarmă. Nu este suficientă echiparea automobilelor cu tehnologii de ultimă oră. Siguranța depinde și de accelerarea reînnoirii parcului auto, care are vârste medii avansate, mai ales în statele aflate în curs de dezvoltare. Astfel, la fel de importante ca echipamentele de siguranță sunt și infrastructura rutieră, și întreținerea parcului auto, comportamentul în trafic al conducătorilor auto și traficul.

Cifre de groază în trafic:

  • În fiecare an, peste 1,3 milioane de persoane cad victime accidentelor rutiere. Alte 50 de milioane suferă vătămări corporale.
  • Deși dețin doar 54% din flota globală, țările cu venituri mici și medii își adjudecă 93% dintre decese.
  • Jumătate dintre victime sunt pietoni, bicicliști și motocicliști.
  • Principala cauză a morții în țările cu venituri mici și medii este reprezentată de accidentele rutiere și principala cauză a morții în rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 5 și 29 de ani.

Adaugati comentariu