motoADN susţine educaţia rutieră şi promovarea siguranţei în trafic

Asociaţia pentru Dezvoltarea Naţională a Motociclismului - motoADN a înregistrat la Primăria Municipiului Bucureşti o strategie de dezvoltare a mobilităţii urbane, în cadrul căreia Educaţia rutieră şi promovarea siguranţei în trafic au un loc central.
educaţia rutieră

În opinia asociaţiei, Educaţia rutieră şi promovarea siguranţei rutiere se pot realiza prin intermediul a trei canale:

– prin informarea despre principiile de bază ale mobilităţii urbane

Fluidizarea traficului. Orice persoană care alege deplasarea cu SMM (scutere, mopede şi motociclete) în oraş reprezintă, cel mai probabil, o maşină în minus în trafic sau un loc gol în sistemul public de transport. În
prezent, există mulţi şoferi înrăiţi de stresul pe care îl acumulează în trafic în fiecare zi şi care, când văd un motociclist/ scuterist în trafic, consideră că şi el ar trebui să stea în coadă, ca toată lumea. Moto ADN consideră că trebuie explicat, prin campanii de conştientizare, că acel utilizator de SMM ar fi putut fi o maşină în plus în traficul şi aşa sufocat.

Deplasarea cu autoturismul cu 1 sau 2 pasageri este nesustenabilă pentru oraş. Comoditatea pe care ţi-o oferă propriul autoturism este evidentă şi multora le este greu să se dezveţe de utilizarea lui zilnică. Ar trebui
coordonate o serie de campanii de conştientizare, bazate pe date statistice şi studii, care să arate şoferilor că acea comoditate se plăteşte scump – cu timp mult pierdut în trafic, energie şi stres.

– prin derularea de campanii de educaţie rutieră

Campanie de educaţie a motocicliştilor pentru folosirea responsabilă a soluţiei de lane splitting – deşi nereglementat încă, acest procedeu este folosit de motociclişti, cu acceptul tacit al Poliţiei Rutiere şi cu
înţelegerea multora dintre şoferii din trafic. Este o necesitate în traficul supra-aglomerat din prezent şi este natural să fie folosit. Lane Splitting-ul trebuie făcut însă responsabil, iar cei care folosesc SMM trebuie să
înţeleagă exact ce obligaţii şi responsabilităţi au, până unde sunt drepturile lor şi la ce trebuie să fie foarte atenţi.

Campanie de educaţie a şoferilor pentru menţinerea unui culoar dedicat SMM – cele mai multe conflicte între şoferi şi utilizatori de vehicule pe 2 roţi se nasc din neînţelegerea nevoii de spaţiu pentru ca SMM să treacă şi să ajute la degajarea traficului. Lipsa de cultură a utilizării de vehicule pe 2 roţi la noi în ţară face ca şoferii să nu simtă, instinctiv, care este distanţa necesară pe care ar trebui să o lase şi unde anume, astfel încât să ajute la fluidizarea traficului prin facilitarea deplasării SMM-urilor.

– prin programe privind educaţia rutieră şi perfecţionare pentru cei care folosesc Scutere, Mopede şi Motociclete.

Facilitaţi pentru cursuri de perfecţionare – dincolo de aptitudinile dobândite în şcoala moto, este extrem de necesar procesul de perfecţionare continuă, care poate fi realizat cu ajutorul cursurilor suplimentare.

Acţiuni de conştientizare a vulnerabilităţi conducătorului de SMM în trafic – acestea ar trebui adresate atât şoferilor, care să înţeleagă că, prin atitudinea lor în trafic, pot pune în pericol sau pot proteja viaţa unui participant la trafic, cât şi celor care folosesc SMM.

Misiunea asociaţiei motoADN este aceea de a promova, proteja şi încuraja motociclismul în România. Totodată, asociaţia militează pentru recunoaşterea oficială a motociclismului drept o modalitate de transport ieftină, eficientă şi practică, accesibilă oricui, accentuând totodată contribuţia sa la reducerea congestiei din traficul urban şi de pe drumurile naţionale.

Printre proiectele pentru care motoADN este conoscută se află propunerea de introducere, din 2020 a programului RABLA Moto – pentru motociclete şi scutere noi şi implicarea în stabilirea formulei finale a
proiectului primăriei Bucureşti privind taxa de mediu, astfel încât acesta să nu afecteze motocicliştii români.

 

CITEŞTE ŞI:

Şoferii admit că încalcă regulile de circulaţie intenţionat. Studiu

Winter is coming! Varianta pentru Siguranţă Rutieră

Siguranţa în trafic. În 5 zile, 9.300 de vitezomani au fost traşi pe dreapta

 

Adaugati comentariu