Şoferii admit că încalcă regulile de circulaţie intenţionat. Studiu

Şoferii admit că încalcă regulile de circulaţie intenţionat, arată un studiu realizat de Continental România şi Academia Titi Aur. Compania de tehnologie continuă astfel demersul de a întelege mai bine în fiecare an specificul local al conducătorilor auto, precum şi al celorlalţi participanţi, prin cercetare a obiceiurilor şi atitudinilor în traficul din România, după iniţiativa avută în 2018.
circulaţie

Studiul din acest an a fost realizat de compania de cercetare Merlin Research în perioada octombrie-noiembrie pe un eşantion reprezentativ de 1042 de persoane. Acesta are ca scop explorarea percepţiei generale asupra traficului şi a obiceiurilor curente ale şoferilor în materie de deplasare cu autoturismul (distanţe parcurse, alimentare cu combustibil, alegerea anvelopelor) dar şi înţelegerea atitudinilor şi percepţiilor şoferilor în legătură cu respectarea regulilor de circulaţie şi atitudinea faţă de educaţia rutieră.

circulaţie

Studiul scoate în evidenţă faptul că şoferii conduc în medie 22.000 km pe an, alimentează cu combustibil la o oprire la pompă în valoare de 154 lei, verifică uzura anvelopelor în medie o dată pe lună, iar presiunea anvelopelor aproape de două ori pe lună. De menţionat că şoferii tineri, în procent mai mare (53%) verifică presiunea săptămânal sau la cel mult 2-3 săptămâni, spre deosebire de şoferii mai vârstnici (35-40%).

Când vine vorba despre criteriul principal de alegere a anvelopelor, pentru cele mai multe persoane este raportul calitate-preţ, asociat în mod direct cu siguranţa. Este percepută o legătură directă între preţ şi calitate: preţul mic este asociat cu o calitate slabă. De asemenea, anvelopele all season sunt percepute ca un compromis şi este preferată varianta utilizării a două seturi, de vară şi de iarnă, care sunt schimbate în fiecare sezon. În schimb, depozitarea acestora este o provocare şi un disconfort. Un alt aspect de menţionat este acela că femeile preferă să lase în seama barbaţilor alegerea anvelopelor sau se bazează pe recomandarea vânzătorilor.

În ceea ce priveşte partea de beneficii, de departe cel mai important punct forte al gumelor de iarnă este considerat siguranţa deplasării pe zapadă – 4 din 5 şoferi au menţionat acest aspect. Totuşi, în general, şoferii tineri sunt mai sceptici în privinţa beneficiilor anvelopelor de iarnă, în comparaţie cu cei maturi sau vârstnici.

Încălcarea regulilor de circulaţie

Comparativ cu anul trecut, conducătorii auto admit că încalcă regulile de circulaţie cu aceeaşi frecvenţă: aproximativ o dată pe lună, iar o treime dintre cei intervievaţi au recunoscut că ei înşişi încalcă cu bună ştiinţa normele rutiere. Depăşirea vitezei legale (69%), parcarea în locuri interzise (46%) şi conducerea maşinii în timp ce vorbeşte la telefon (fără handsfree) (31%) reprezintă top 3 încălcări.

„Una dintre direcţiile Continental este Viziunea Zeo. Zero accidente cu morţi, zero accidente cu răniţi, zero accidente pe şosea – este un obiectiv în trei etape pe care ne dorim să-l vedem realizat. Sistemele de siguranţă active şi pasive, în strânsă dezvoltare cu anvelopele tot mai performate pe care le fabricăm ne ajută să vedem cum ne apropiem tot mai mult de acest obiectiv“, spune Christian von Albrichsfeld, Head of Country Continental România.

Toate categoriile de şoferi consideră că traficul în România s-a înrăutaţit în ultimul an. Aprecierile conducătorilor auto cu privire la condiţiile de trafic rămân, ca şi în urmă cu un an, majoritar neschimbate. În continuare, şoferii reclamă aglomeraţia şi lipsa de civilizaţie. Calitatea drumurilor şi siguranţa în trafic sunt considerate că înregistrează mici înrăutăţiri.

La fel ca şi anul trecut, majoritatea consideră că o educaţie mai bună, sub forma de cursuri de conducere defensivă, este necesară pentru a reduce intoleranţa şi agresivitatea din trafic. Cu toate acestea, mai puţin de jumătate consideră ca ei personal ar avea nevoie de astfel de cursuri de conducere defensivă/ educaţie rutieră/ legislaţie.

„Astfel de studii reflectă atitudinea pe care participanţii la trafic o au zilnic. Dacă analizăm aceste lucruri, putem găsi soluţii pentru îmbunătăţirea atitudinii în trafic. Este important să ne aplecăm cu atenţie asupra felului în care conducătorii auto înţeleg traficul pentru a reuşi să identificăm măsurile ce pot conduce la o creştere a gradului de conştientizare a rolului fiecăruia. În acelaşi timp este important ca toţi conducătorii auto să înţeleagă importanţa anvelopelor şi a folosirii celor de iarnă sau de vară în timpul sezoanelor respective. Fără o bună aderenţă, maşina este mult mai greu sau chiar imposibil de controlat!“, arată Constantin Aur, directorul general al Academiei care îi poartă numele.

Folosirea corectă a anvelopei (recomandări Continental)

Verificarea uzurii. La anvelopele de vară este admisă o adâncime minimă legală a profilului de 1,6 mm, dar la anvelopele de iarnă, pentru a asigura o aderenţă bună pe suprafeţele alunecoase, adâncimea minimă a profilului trebuie să fie mai mare (între 3-4 mm.). Înlocuirea anvelopelor trebuie făcută când se constată uzura profilelor acestora peste limitele admise sau se observă apariţia unor deteriorări pe calea de rulare sau pe flancuri.

Verificarea presiunii. Circulaţia cu suprapresiune produce uzura suplimentară a benzii de rulare, amortizarea insuficientă a şocurilor, o aderenţă scăzută şi distanţe de frânare mai mari ceea ce face automobilul mai greu de controlat. Măsurarea presiunii se face cu anvelopa în stare rece, înainte de plecarea în rulaj.

 

CITEŞTE ŞI:

Winter is coming! Varianta pentru Siguranţă Rutieră

Siguranţa în trafic. În 5 zile, 9.300 de vitezomani au fost traşi pe dreapta

Platformă comună de educaţie şi prevenţie rutieră #ATENTînTRAFIC: CEI 40.000

 

Adaugati comentariu