Sondaj: Şoferii europeni se tem de viteză şi de drumurile acoperite cu zăpadă

Potrivit rezultatelor sondajului realizat de Nokian Tyres, aproximativ jumătate dintre şoferii europeni consideră că principalul risc asociat condusului pe timp de iarnă este viteza.
nokian

În plus, majoritatea şoferilor consideră că drumurile alunecoase şi acoperite cu zăpadă sunt periculoase. La întrebarea legată de cea mai potrivită metodă de a creşte siguranța pe timp de iarnă, cel mai frecvent răspuns a fost dotarea maşinilor cu anvelope special concepute pentru iarnă.

Conform sondajului realizat de Nokian Tyres în Germania, Franţa, Italia, Polonia şi Cehia, cel mai mare risc pe şosele în timpul iernii este legat mai mult de viteză decât de condiţiile de drum precare, vremea rea, vizibilitatea slabă cauzată de condiţiile atmosferice sau de faptul că iarna se întunecă mult mai devreme decât în ​​restul anului.

Pericolul legat de viteza excesivă a fost subliniat în special de polonezi şi germani (57%, respectiv 56% dintre respondenţi), tot aceasta fiind şi principalul factor de risc pe timp de iarnă şi pentru cehi (52%) şi italieni (43%). Doar şoferii francezi au subliniat că drumurile alunecoase şi acoperite de zăpadă sunt cel mai mare factor de risc pentru ei (45%), în timp ce doar 32% dintre respondenţii francezi au afirmat că viteza este cea mai periculoasă. În alte ţări, drumurile îngheţate au fost menţionate ca a doua cea mai importantă ameninţare, cu excepţia Germaniei. În general, cel de-al treilea factor de risc identificat de şoferii europeni a fost lipsa unei distanţe suficiente faţă de vehiculul din faţă. Este de remarcat faptul că această problemă a fost subliniată în special de germani (aproximativ 50%, comparativ cu 25% – 33% în alte ţări).

Anvelopele de iarnă specializate, importante pentru siguranţa în trafic

În medie, doar 29% dintre respondenţi au indicat utilizarea anvelopelor uzate ca fiind un pericol pe drum, ceea ce a dus la o poziţie scăzută, a opta, în rândul factorilor de risc. În acelaşi timp, când au fost întrebaţi despre posibilităţile de îmbunătăţire a siguranţei pe timp de iarnă, şoferii au indicat cel mai adesea utilizarea anvelopelor de iarnă specializate (aproape două treimi, cu aproape 80% în Italia). Pe locul al doilea în creşterea siguranţei s-a situat verificarea adâncimii benzii de rulare a anvelopelor, în timp ce locul trei a fost ocupat de întreţinerea sistemului de frânare al maşinii.

Studiul a arătat un rezultat uşor contradictoriu. Pe de o parte, respondenţii nu consideră utilizarea anvelopelor uzate ca fiind un factor de risc mare pe timpul iernii, în timp ce, pe de altă parte, ei consideră că siguranţa rutieră ar putea fi îmbunătăţită prin folosirea anvelopelor de iarnă specializate şi menţinerea unei adâncimi de rulare suficiente.

„Anvelopele reprezintă singurul contact al maşinii cu şoseaua, iar starea lor este esenţială atunci când vine vorba despre siguranţă în trafic, în situaţii precum frânarea pe un drum cu zăpadă sau schimbarea bruscă a benzii pe asfalt alunecos. Folosirea anvelopelor uzate va extinde distanţa de frânare a maşinii şi o va face mai dificil de manevrat, în special în condiţii alunecoase. Mai mult decât atât, anvelopele uzate nu pot înlătura zăpada şi noroiul de sub ele, iar acest lucru determină dispariţia senzaţiei de control la volan.”, a declarat Martin Dražík, manager de produs, Nokian Tyres Europa.

De remarcat este faptul că puţini şoferi consideră necesară folosirea lanţurilor de zăpadă pe drumurile de iarnă. Doar 14% dintre şoferii europeni au enumerat lanţurile de zăpadă printre factorii care îmbunătăţesc siguranţa. Este posibil ca acest lucru să fie datorat faptului că ele sunt necesare mai ales pentru şoselele în pantă, foarte abrupte, din zonele de munte. Astfel se explică în mare măsură de ce acest echipament este important pentru aproape un sfert dintre francezi şi pentru un procent mult mai mic dintre respondenţii italieni.

Schimbarea anvelopelor de iarnă uzate, recomandată pentru o experienţă de condus fără griji

Nokian Tyres este un producător mondial de anvelope de iarnă premium şi a inventat primele anvelope de iarnă din lume cu mai bine de 80 de ani în urmă. Există multe confuzii cu privire la momentul în care trebuie cumpărate anvelope de iarnă noi. Adâncimea de rulare minimă legală a anvelopelor de iarnă în majoritatea ţărilor europene este de 3 mm.

Toate anvelopele de iarnă Nokian Tyres au DSI patentat (Driving Safety Indicator) şi simbolul fulgului de zăpadă (indicator de siguranţă de iarnă) care arată cât de uzate sunt anvelopele. Numerele de pe banda de rulare indică adâncimea de rulare rămasă. Simbolul fulgului de zăpadă rămâne vizibil până la o adâncime de 4 mm a canelurilor, necesară unui condus sigur pe timp de iarnă. În momentul în care simbolul fulgului de zăpadă se şterge, şoferul ar trebui să cumpere anvelope noi de iarnă, pentru o siguranţă adecvată.

 

CITEŞTE ŞI:

Trei proiecte în Piatra Neamţ pentru creşterea gradul de siguranţă în trafic

Camere video pentru Poliţia Rutieră. Cum este în alte ţări şi cât costă

Cum creşte siguranţa rutieră prin montarea de parapeţi

 

Adaugati comentariu