Noua etichetă UE pentru anvelope va creşte nivelul de siguranţă

Noua etichetă UE pentru anvelope este utilă în special pentru categoria de anvelope de iarnă, deoarece cuprinde informaţii referitoare la aderenţa pe zăpadă şi gheaţă.

Până în prezent, marcajele legate de proprietăţile necesare în condiţiile grele de iarnă lipseau. Scopul etichetei anvelopelor este de a îndruma şoferii către anvelope mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, mai sigure şi mai silenţioase.

Noua etichetă UE pentru anvelope va intra în vigoare în luna mai a anului 2021.

noua etichetă UE pentru anvelopenoua etichetă UE pentru anvelopePână acum, nu se putea face o distincţie clară între anvelopele de iarnă proiectate pentru diferite condiţii de drum. Uniunea Europeană a convenit acum că etichetele care indică consumul de energie şi caracteristicile vor fi actualizate. Noile etichete facilitează compararea modelelor de anvelope şi le sunt utile mai ales cumpărătorilor online.

Conform reglementărilor anterioare, toate anvelopele pentru vehicule de pasageri şi autoutilitare trebuie să conţină un sticker care indică aderenţa pe carosabil umed, zgomotul la rulare şi impactul asupra consumului de
combustibil. În Europa Centrală, informaţiile despre aderenţa pe carosabil ud şi zăpadă sunt esenţiale pentru siguranţa la volan, în timp ce în zonele nordice sunt mai importante informaţiile despre aderenţa pe gheaţă. Până în prezent, nu au existat cerinţe pentru etichete care să
indice aceste două tipuri de aderenţă.

„În trecut, informaţiile de pe eticheta anvelopelor de iarnă erau derutante pentru clienţii nordici, în timp ce în Europa Centrală dilema nu era atât de mare. Noul marcaj pentru aderenţa pe gheaţă va face diferenţa între anvelopele potrivite pentru ţările nordice şi alte anvelope de iarnă. Marcajul pentru aderenţa pe zăpadă va fi acceptat pentru anvelopele cu performanţă suficient de ridicată pe zăpadă pentru iarna central-europeană.”, spune Jarmo Sunnari, Manager of Standards, Regulations and Approvals Nokian Tyres.

Decizia de cumpărare, mai clară pentru şoferi

Iernile din Europa Centrală sunt în mare parte umede, iar aderenţa pe carosabil umed este o preocupare de bază. Şi aderenţa ocazională pe zăpadă este importantă. Pe de altă parte, anvelopele de iarnă nordice sunt special concepute pentru gheaţă.

„Până acum, cea mai mare problemă a fost aceea că nu toate anvelopele comercializate ca anvelope de iarnă sunt potrivite pentru toate condiţiile de iarnă. Anvelopele proiectate pentru iarna central-europeană sunt
complet diferite faţă de proiectate pentru iernile nordice. Aderenţa pe carosabil umed şi pe gheaţă sunt caracteristici care se exclud reciproc; consumatorul poate ajunge să achiziţioneze anvelope neadecvate dacă informaţiile de pe etichetă nu sunt corecte”, adaugă Jarmo Sunnari.

Marcajul pentru aderenţa pe gheaţă va fi utilizat iniţial numai pentru anvelopele pentru vehicule de pasageri, în timp ce marcajul pentru aderenţa pe zăpadă este disponibil şi pentru anvelopele pentru microbuze, camioane uşoare, camioane şi autobuze. Marcajele se bazează pe standarde şi reglementări internaţionale. În prezent, testul de aderenţă pe gheaţă este în curs de standardizare la Organizaţia Internaţională de Standardizare (ISO), iar aderenţa pe zăpadă se referă la reglementările ECE ale Naţiunilor Unite.

Nokian Tyres a colaborat în mod activ cu autorităţile nordice şi factorii de decizie pentru a actualiza marcajele.

La ce se referă actualizarea marcajelor?

– Anvelopele pentru autoturisme şi autoutilitare sunt dotate cu o etichetă UE care indică aderenţa anvelopei pe carosabil ud, zgomotul la rulare şi impactul asupra consumului de combustibil.

– Eticheta actualizată va cuprinde informaţii cu privire la aderenţa pe gheaţă şi zăpadă.

– Noile etichete facilitează compararea modelelor de anvelope şi vin în sprijinul cumpărătorilor online.

– Noua reglementare nu se aplică anvelopelor cu ţinte.

– Noile etichete vor fi disponibile începând cu data de 1 mai 2021.

– Noul design al etichetelor UE pentru anvelope. Cifrele din partea de jos indică zgomotul la rulare extern şi marcajul pentru aderenţa pe zăpadă.

 

CITEŞTE ŞI:

Zilnic, pe drumurile din România se produc 24 de accidente grave

motoADN susţine educaţia rutieră şi promovarea siguranţei în trafic

Şoferii admit că încalcă regulile de circulaţie intenţionat. Studiu

 

Adaugati comentariu