OMS: În ţările sărace, riscul de accidente fatale este de 3 ori mai mare
Potrivit documentului, cei mai expuşi sunt copii şi tinerii, adică persoanele cu vârste cuprise între 5-29 ani. Totodată, pietonii şi cicliştii au o pondere de 26% în numărul deceselor survenite în traficului rutier, iar motocicliştii şi pasagerii, de 28%.
Riscul producerii unui deces în traficul rutier este de trei ori mai ridicat în ţările cu venituri reduse decât în cele cu venituri mari, cele mai ridicate rate fiind în Africa (26,6 la 100.000 de locuitori) şi cele mai mici, în Europa (9,3 la 100.000 de locuitori).
„Decesele şi vătămările produse în traficul rutier reprezintă un preţ inacceptabil pe care îl plătim pentru mobilitate. Nu există nici o scuză pentru lipsa de acţiune. Aceasta este o problemă cu soluţii dovedite. Guvernele trebuie să accelereze acţiunile de salvare a vieţilor”, a arătat directorul OMS, dr. Etienne Krug.
În opinia sa, progrese s-au înregistrat în ţările în care se aplică şi se respectă legislaţia privind principalele riscuri, cum ar fi depăşirea vitezei, conducerea şi consumul de alcool, precum şi nefolosirea centurilor de siguranţă, a căştilor de motocicletă şi a sistemelor de siguranţă pentru copii.
Rate mici de accidente fatale se înregistrează, totodată, şi în cazul existenţei unei infrastructuri mai sigure, cum ar fi trotuarele şi benzile dedicate pentru biciclişti şi motociclişti, în cazul standardelor îmbunătăţite pentru vehiculelor, cum ar fi cele care impun controlul electronic al stabilităţii şi frânarea avansată, precum şi în cazul îmbunătăţirii îngrijirii post-accidentale.
CITEŞTE ŞI:
Bani europeni pentru îmbunătăţirea siguranţei rutiere între Timişoara şi Autostrada A1
Asigurarea auto. Norme noi pentru protecţia victimelor accidentelor rutiere
Reîncep şcolile. 10 reguli de siguranţă rutieră pentru elevi