Pentru vehiculele autonome, Europa schimbă regulile

Vehiculele autonome ar putea îmbunătăţi în mod semnificativ siguranţa rutieră, întrucât se estimează că eroarea umană, distragerea atenţiei şi încălcarea regulilor de circulaţie joacă un rol în 94 % din accidente.
trafic

Vehiculele autonome ne vor schimba viaţa, în acelaşi fel în care au făcut-o deja trenurile şi automobilele. Ele vor contura viitorul transportului rutier, putând conduce la reducerea semnificativă a costurilor de transport. De asemenea, ar putea deschide calea către noi servicii şi furniza noi modalităţi de a răspunde cererii în expansiune pentru mobilitatea persoanelor şi a bunurilor.

Europa începe să-şi pregătească încă de pe acum legislaţia şi infrastructura, iar odată ce vor fi soluţionate probleme de început, Comisia Europeană consideră că vehiculele autonome ar putea îmbunătăţi în mod semnificativ siguranţa rutieră, întrucât se estimează că eroarea umană, distragerea atenţiei şi încălcarea regulilor de circulaţie joacă un rol în 94% din accidente.

Noi provocări apar însă la orizont. Vehiculele autonome vor trebui să circule pe drumuri sau străzi împreună cu maşinile neautomatizate, precum şi cu pietonii, bicicliştii şi motocicliştii.

„Din acest motiv, vehiculele autonome pot fi implementate numai după garantarea siguranţei rutiere generale şi nu doar a siguranţei utilizatorilor de vehicule automatizate”, arată reprezentanţii Executivului de la Bruxelles într-o analiză destinată vehiculelor viitorului.

În acest scop, CE ia în considerare revizuirea completă a Regulamentului privind siguranţa generală a autovehiculelor, care va oferi posibilitatea de a include aspectele care lipsesc în legislaţia actuală privind maşinile autonome.

Apoi, mai arată Cmisia Europeană, va trebui să se asigure coerenţa între legislaţiile rutiere naţionale şi să se evite contradicţiile cu normele UE privind vehiculele.

„Întrucât nu există în prezent nicio legislaţie UE privind regulile de circulaţie, statele membre sunt invitate să sprijine convergenţa regulilor de circulaţie naţionale, în special la nivel internaţional, prin instrumente cum ar fi Convenţia de la Geneva din 1949 şi Convenţia de la Viena din 1968 privind traficul rutier”, mai arată reprezentanţii CE.

Potrivit acestora, siguranţa şi calitatea infrastructurii rutiere vor juca un rol esenţial în sprijinirea vehiculelor automatizate. De exemplu, calitatea marcajelor şi a indicatoarelor poate influenţa performanţa vehiculelor automatizate. Este la fel de important ca, atunci când informaţiile privind traficul rutier (de exemplu, limitele de viteză dinamice, regulile de circulaţie, locaţia vehiculelor staţionate etc.) sunt comunicate digital, ele să fie înţelese de diferiţii utilizatori ai drumului. Aceasta implică faptul că toate sistemele care furnizează astfel de informaţii sunt interoperabile. Comisia Europeană promite că va sprijini disponibilitatea şi accesibilitatea acestor informaţii.

Comisia propune în prezent noi elemente de siguranţă pentru vehiculele automatizate ca parte a revizuirii Regulamentului privind siguranţa generală pentru autovehicule, precum şi a cerinţelor din Directiva privind gestionarea siguranţei infrastructurii rutiere.

 

CITEŞTE ŞI:

Bei şi conduci? Cât de drastice sunt sancţiunile

Elevii vor avea activităţi aplicative de educaţie rutieră

 

 

Adaugati comentariu