Recunoaşterea inspecţiilor tehnice în toate ţările UE. Propunere

În cadrul unei dezbateri pe tema primului apel de proiecte din Fondul ONU pentru Siguranţă Rutieră, oraganizată la Geneva, s-a propus, printre alte măsuri destinate unui viitor mai sigur, recunoaşterea inspecţiilor tehnice în toate ţările UE.
recunoaşterea inspecţiilor tehnice

Obiectivul Fondului de Siguranţă Rutieră al Naţiunilor Unite (UNRSF), înfiinţat în anul 2018, este acela de a ajuta ţările cu venituri mici şi medii să construiască şi să consolideze sistemele naţionale de siguranţă rutieră pentru a
salva în cele din urmă vieţi.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a dezbătut, alături de celelelate organizaţii membre şi de reprezentanţi ai Organizaţiei Naţiunilor Unite (ONU) şi ai Uniunii Europene (UE), soluţii şi acţiuni care să asigure un viitor mai sigur prin:

Elaborarea unei strategii europene de educaţie şi formare în domeniul educaţiei.

Recunoaşterea inspecţiilor tehnice în toate ţările UE (de ex. dacă autoturismul a făcut obiectul unei inspecţii tehnice periodice în România, aceasta va fi automat valabilă şi în celelalte state membre);

Garantarea unui grad mai ridicat de siguranţă pentru categoriile vulnerabile de participanţi la trafic, în special pentru motociclişti, prin îmbunătăţirea comunicării dintre autorităţi şi aceştia şi prin introducerea inspecţiilor
periodice în cazul motocicletelor şi al mopedelor, etc.;

Îmbunătăţirea mijloacelor de colectare a datelor şi analiză a accidentelor, pentru o mai bună monitorizare a progreselor înregistrate de ţările UE în domeniul siguranţei rutiere şi pentru a furniza date exacte necesare elaborării unor noi măsuri.

Pentru a putea reduce şi preveni în cele din urmă moartea şi vătămările grave în caz de accidente rutiere, se consideră imperios necesar instituirea unui sistem naţional pentru siguranţă rutieră care include:

– Setarea şi aplicarea limitelor de viteză;

– Prevenirea conducerii în stare de ebrietate;

– Folosirea căştilor şi centurilor de siguranţă;

– Siguranţa vehiculelor şi infrastructurii;

– Îngrijirea post-accident şi facilitarea mediilor de mobilitate mai sigure, printre alte elemente cheie.

 

CITEŞTE ŞI:

20.000 de preşcolari au participat la Campania „Fii responsabil pe stradă”

Cum au fost mărite unele sancţiuni din Codul Rutier. Proiect adoptat de Senat

Momentul zero – Autoritățile trebuie să ia măsuri pentru siguranța traficului

Adaugati comentariu